10. sept 2017

Nädal 4.09 - 10.09 (Poolmaratoni läbimine!)

Hei!

Taas on aeg võtta see huvitav nädal kokku :)

Esmaspäev:
Puhkepäev igas mõttes, kuna olin 4 päeva tööl olnud. Tahtsin hinge tõmmata. :)

Teisipäev:
Töölt vaba päev, kuid käisin trennis. Trenniks oli jõusaalis kardio ehk südametrenn. Tegin 35 minutit jooksulindil jooksu/kõndi vaheldumisi. See päev oli minu jaoks väga erilise tähtsusega. Nimelt ma suutsin joosta 5 minutit vabalt. Jah, eelnevalt on natukene see raskusi valmistanud kuid seekord läks kiirelt. Ning lõpus jooksin veel 3 minutit. Seega kokku 8 minutit. Minu jaoks super! Peale seda tegin velotrenažööril 31 minutit sõitu. Jooksulindi pildi peal on näha, et jooksu ajal on pulss kõrgeks läinud, muidu on suht stabiilne juba kuigi ma ei tea kas stabiilne on õige sõna siin. Aga pulss ei lähe enam 200 peale nagu kuu aega tagasi näiteks.  Lisaks toitusin Erik Orgu kava järgi.

Hommikusöök: Pannkoogid hapukoorega
Lõunasöök: Karjusevorm
Vahepala: Viinamarjad ja juust
Õhtusöök: Kotletid kartuliga

Kõik toidud maitsesid ülihästi! :)



Kolmapäev: Koolipäev. Kuna mul kool kestab 12h, siis kolmapäevad on ja jäävad trennivaba päevadeks, kuigi samas õhtul saaks mingi väikese ringi kõndi teha. Abiks oleks seegi. Koolis oli üle pika aja hea olla, ootasin täiega kooli ja nüüd ongi see käes! Kevadel juba lõpetan, mis edasi saab kui lõpetatud saan, eks seda näitab aeg :) Oli tore koolis tagasi olla!

Neljapäev: Tööpäev ning trenni mõttes vaba päev

Reede: Tööpäev ning kuna reedeti on mu rühmatrenn Arcticus, siis tahtsin sinna minna. Käisin siis sellises rühmatrennis nagu "Pound" Trummipulkade saatel trenn, mulle meeldib :) Kuna mu personaaltreener töötab ka administraatorite laua taga, siis ta tundis mu kohe ära ja küsis, et "Poundima" Vastasin, et jaaa! Ka poundi treeneriga suhtlen ja kiidan teda alati superlaheda trenni eest. Andis tõesti hea poweri nädalavahetuseks!



Laupäev: Tööpäev ning sain Karmeniga kokku. Nimelt mõtlesin siin mingi aeg, et pakun talle ise öömaja. Rääkisin temaga sellest ning ta oli nõus. Mõeldud - tehtud. Läksin talle peale tööd bussijaama vastu, käisime Kristiines šhoppamas, sest Karmen vajas uusi vabaajajalatseid. Minu soovitatud jalanõud ostiski ära. Need jalanõud on tõesti ilusad! Super ost minu meelest. Peale seda läksime Rääku sööma. Jah, ma sõin friikaid kuid ma teadsin, et nende lunastamine tuleb järgmine päev. Peale seda jalutasime koju, sõime ära ning siis tutvustasin talle kahte lauamängu. Karmenile meeldisid mõlemad mängud. Mängisime EXPLODING KITTEN ning Ticket to Ride. Peale seda läksime ära magama, et tänaseks välja puhata.

Pühapäev: Vaba päev ning POOLMARATONI päev! Hommikul ärkasime kell 7, olime niisama, kella 8 aeg hakkasime liikuma, käisime Rimist läbi ning suundusimegi Vabaduse Väljaku poole. Karmen läks maratoni läbima. Saatsin ta ära, panin ta asjad pakihoidu ja tulin ise koju ning jäin ootama enda starti. Minu start oli kell 12. Kui alguses ei pabistanud nii väga, siis täna pabistasin eriti. Muidugi olid küsimused, et kas ma suudan? Kas ma läbin? Kas ma katkestan? Kuid olin Karmenile lubanud, et ma jõuan lõppu. Lõpuks oligi aeg seal maal, kus pidin ise liikuma hakkama. Kesklinnas sain sõbranna Liisaga kokku ning võtsime suuna Vabaduse Väljaku poole. Stardikoridoris oli närv juba üsna kõrge leveli saavutanud. Vaikselt hakkas kohale jõudma, mis toimub. Kell sai lõpuks 12 ja start anti. Alguses jooksime, siis kõndisime, siis jooksin ise nii, et nt mingi majani või foorini või joogipunktini ja siis kõndisin. Liisal oli samm minust parem ning ta läks suht ette ära alati ja siis ma jooksin talle järgi kuid samas oleks võinud ta ees ära minna ja lõpus oleksime võinud kokku saada. Mulle tundus pigem, et minul oli raske, mitte temal, kuigi ta pabistas, et ei jõua lõppu. Asi oli hoopis vastupidine. Emotsioon oli hea, peale alguse jooksmist kõndimisele üle minnes oli jalal megavalus, mis ei lasknud mul korralikku tempot teha. Kuid püüdsin ikka seda valu eirata ja edasi panna. Kahtlustan ise valesid jalanõusid. Rada sujus väga hästi. Rocca al Mare juures olid tee ääres klounid (vist?) ning kuna ma too hetk kõndisin, siis tuli üks mu kõrvale ja ütles, et ma jookseksin. Jooksimegi koos samas tempos suht kaua, lõpus näitas, et nüüd pane niimoodi edasi. Raskeks läks kuskil 18 km kui jalanõu osas tundsin, et pigistas. Varvastel oli valus, nagu oli vähe ruumi. See võttis ka tempo alla. Stroomi rannas võtsin ka raja peal saada olevaid geele ning ühe kasutasin kohe ära. See oli kõvasti parem kui see, mis ma ostsin Rimist niisama proovimiseks. Natukene liiga magus oli aga abiks ikka. Liisa kadus lõpus totaalselt silme eest ära ja kuna mul oli varvastel megavalus, siis ei suutnud temaga sammu pidada. Mingil kilomeetril sai ice powerit ka jalgadele lastud ning oli kohe parem liikuda jälle. Lõpus oli 18km, 19 km, hakkasin mõltema, et natukene veel ja see on tehtud. Tuletasin Karmeni sõnu meelde, et jalg jala ette ja läheb! Lõpuks oli finish, sinna jooksin ja olin mega õnnelik kui finishi joone ületasin, see tähendas vaid üht ! MA TEGIN SELLE LÄBI!

Kella järgi aeg 03:24:13
Neto aeg: 03:21:57





Mu eesmärk ei olnud rajale minnes hullult tempot taga ajada või mitte viimaseks jääda. Lihtsalt see distants läbida. Ja selle eesmärgi ma enda jaoks saavutasin! Megamega happy! :)

Kuna Karmen on mind nii palju toetanud, siis mõtlesin, et võtan teda kui mentorit. Alati kui plaanin kuhugi jooksusündmusele minna, konsulteerin temaga läbi, et mis distantsile jne. Ta on mulle eeskujuks :) Aga ma kiidan teda suht igas oma postituses sest ta on seda väärt. Õhtul mõtlesin sellele, et eelmine aasta kui ma ei oleks osalenud Rakvere ööjooksul ning Karmeniga nii palju suhelnud, siis kas ma oleks olnud täna 21,1 km stardis? Ma ei usu aga kunagi ei tea. Võib-olla oleksin. Igastahes ma olen väga õnnelik, et ma selle läbisin! Järgmine aasta võibolla Rakveres ka 21,1 läbima. Eks seda näeb novembris, mis areng on olnud ning mis on kõige mõtekam.

Vaatasin, et Rakveres see aasta oli mu 10 km ajaks 1:37. Täna oli 10 km aeg 1:32. 5 minutiline areng on vähem kui kuu ajaga toimunud. Minu jaoks väga suur asi! :)  Kuid nüüd tuleb edasi treenida ja uusi sihte seada. Osad on juba olemas kuid nendest juba õigepea!

Head ööd/ Tere hommikust :)
Rohkem positiivsust! :)





9 kommentaari:

  1. Vãga tubli oled! Mul kahju, et jalanõu sind alt vedas,jãrgmine kord targem. Ma isegi imestasin et mul esimene kord ja kohe 21 aga hakkama saime! Nüüd vaid edasi!

    VastaKustuta
  2. Esmaspäeval ei liigutanud lillegi

    Teisipäev - Liigutasid natuke midagi. Rattasõidu graafikult kahjuks midagi peale pulsi välja ei loe, pigem raske on öelda, kas reaalne trenn ka toimus, aga 30 minutit velotrenažööri võid iga kell rohkem trenniks nimetada kui 3km poodi kakerdamist. Olgugi, et blogis kirjutasid, et see oli trenni eest ja hiljem mujal nentisid, et tead ise ka, et see pole trenn. Mis puudutab jooksulinti, siis sealt väga erilist pingutust välja lugeda ei kannata s.t keskmine tempo 4.5km/h, mis on enam vähem jalutamine ehk siis kui sa ütled, et jooksid ja kõndisid vaheldumisi, siis oli tõenäoliselt selline rahulik jooksutempo ja väga väga veniv kõnd.
    Sulle on ka varem öeldud seda ja ütlen ka nüüd, et ära ürita kohe oma maksimumtempoga sisse lennata. Alusta näiteks sellest, et läbid kiirkõnniga mingi pisut pikema maa ja hakkad tempot ja vahemaad JÕUKOHASELT kasvatama. Või siis võta ikkagi ette mingi kava, mis harjutab sind mingi aja peale jooksma ~3-5km.

    Toitumiskava - wow. Varem ei teinud sa ei trenni ega jälginud toitumiskava, nüüd oled vähemalt toitumiskava hankinud - saladuskatte all võin öelda, et kui sul on valida toitumine või trenn, siis kaalu on lihtsam langetada toitumist kontrollides. Kui sa seda toitumiskava nüüd järjepidevalt ilma omapoolsete tarkade muudatusteta jälgid ka, siis ongi juba päris hea. Pärast Karmeni kommentaari, kus ta ütles, et toitumis-ja treenignkavad ei too tulemusi poleks uskunudki, et sa mingi kava ette võtad.

    Aa, ma ei loe kusagilt välja ka kas sa peale teisipäeva ka toitumiskava järgi toitusid ja lihtsalt ei kirjutanud sellest või katsetasidki 1 päeva?

    Kolmapäev - Jah, arusaadav, et muu koormus on peal, aga tõepoolest, liiguta midagigi, tee näiteks mingi kiirkõnniring mitte oma tavapärane loivamine, siis on küll abi.

    Neljapäev - jälle ei teinud mitte midagi

    Reede - käisid vähemasti trennis kohal ja graafiku järgi justkui oleks ka mingi pingutus olnd. Asi seegi.

    Laupäev - Nagu ma enne mainisin, ei lugenud kusagilt päris täpselt välja, kas toitusid toitumiskava järgi ka peale teisipäeva, või jäigi see su proovipäevaks. Igastahes olid friikartulid kehv otsus, eriti arvestades, et sa alles alustasid toitumiskava jälgimist ja nende friikartulitega tõmbasid päris korralikult kavast välja. Sa ei saa endale kohe esimesel nädalal mingit "patustamist" lubada ja see ei ole mingi vabandus, et "järgmine päev lähed lunastama" . Nüüd mõtle, kas taolised kõrvalepõiked võiks olal põhjuseks, miks su kaal on hoolimata kõigist su "pingutustest" seal, kus ta juba aastaid olnd on.

    Pühapäev - Suhteliselt lihtne on valesid jalanõusid süüdistada, aga kas sa üldse aimad, missugused võiks õiged olla? Üsna tõenäoliselt mitte. Aga mitte ainult jalanõud ei olnud süüdi. Esiteks on 21 km sulle obviously way too much. Teiseks hakkab ka mass jalgadele ja juba oma tervise huvides ei tasu vaevu 1-2km joosta jõudval inimesel alustada oma treeninguid 10 ja 21km distanrsidega. Sa ei saa mingit 10km aega võrrelda, kui sa ühel juhul lähedki 10km tegema ja teisel juhul 21km. See on nagu pöidla võrdlemine mehe suguelundiga. Mis puutub poolmaratoni aega, siis sinu kohta isegi tubli aeg, oleks pigem 4 tunnile lähemale oodanud.

    KOKKUVÕTTEKS: Üks sinu asjalikumaid nädalaid, mis puudutab just seda, et su peast käis läbi mõte võtta toitumiskava ja mingil määral võtsid ka. Katsu oma toitumiskava sees püsida- teisipäevaseid toite lugedes on see kava niigi suhteliselt vabalt ja normaalse maitsega üles ehitatud. Ja ära kujuta endale ette seda, mida paljud kujutavad, et oh ma olen nädal aega normaalselt toitunud, nüüd võib mingi süsivesikupommi sisse lajatada. Lisaks - täiesti trennivabadel päevadel tõmba ka toidukoguseid pisut vähemaks!
    Kui teed trenni, siis tee päriselt ka trenni. Kui tahad kunagi mingit adekvaatset kilometraaži joosta, alusta kiirkõnniga harjutamisest.

    VastaKustuta
  3. Ma saan aru, et sinu loogika järgi ei tohi mul olla ühtegi vaba päeva? Et igapäev pean tegema midagi? Minul kui algajal võiks ju olla 2-3 vaba päeva nädalas või see ei tule kõne allagi?

    Jah, toitumiskava proovisin üks päev. Aga sel nädalal võtan selle aktiivsemalt kasutusele.

    Alustan kiirkõnniga. Täna lähen ostan kepid ja hakkan kasvõi kepikõndijaid tegema, mis peaks ju samuti normaalne olevat?

    Vaikselt siiski võtan su nõuandeid kuulda kuid kui sa mind kogu aeg maha teed, siis ei tahagi ma sind kuulata. Antud kommentaar oli juba tõesti, et oh, ka sina võid kiita mind. Ma ei ütleks, et see 21,1 palju oli. Puusad ei valutanud ega midagi, õhtul oleks olnud veel jõudu minna trenni aga seda oleks olnud liiga palju ja puhkust peale sellise raja läbimist on vaja. Pigem ma süüdistan ikkagi jalanõude, sest ma tundsin kuidas mu jalanõud pigistasin. Ei, ma ei tea millised on õiged jalanõud aga selleks saangi poodi teenindaja juurde minna ja abi paluda.

    Aitäh, et sa kommenteerid, sest sinult tuleb asjalikku infot siiski. Olgugi et sa mu trenne kogu aeg suht maha teed. Ma tõesti ei saa pihta sellele et kuna sa mu pildi järgi näed, et wow, see on tõsine trenn olnud. Kas seletaksid?

    Nõustun täielikult sellega et need friikartulid olid halb valik. Nõustun su jutuga toitumise koha pealt.

    Karmen pigem mõtles, et algajale kahte asja korraga on raske teha. Aga kui tema suutis, suudan mina ka. Seekord on juba rohkem arengut ju toimunud kui mõni kuu tagasi nt :)

    Kuid veelkord, aitäh kommentaari eest.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei, kaugeltki mitte pole asi nii, et ühtegi vaba päeva ei tohi olla. Pigem võiks olla mingi korrapärane muster stiilis 3 trenni 2 vaba või 2 trenni 1 vaba. Vabade päevade asemel oleks muidugi hea, kui päris liikumisvaba päev ei ole. Ehk siis nendel päevadel oleks need sinu jalutuskäigud asjaette läinud.

      Toitumiskava pead tõepoolest järjepidevalt jälgima, ühest päevast pole kasu. Aga väga hea, et hakkad toitumiskava nüüd siis täielikult jälgima. Arvesta kindlasti sellega, et iga kõrvalehüpe sellest on päris karmi hinnaga.

      Kiirkõnd - väga mõistlik. Kepikõnd - kah mõistlik, aga siis peaks nagu võtma distantsi, mis on rohkem kui 3 kilomeetrit. Kui jalavalu muret teeb, kasuta pehmet pinnast - asfaldi kõrval tavaliselt ikka on mingi muruäär vms.

      Maha teen täpselt nii palju, kui on jaburust. Loomulikult on raske võtta kuulda kriitikat, kui suurt muud ei paista, aga kui tuleb palju kriitikat, siis järelikult on vaja muutusi.

      21 kilomeetrit on ikka suhteliselt palju isegi niisama kõndida, aga korra aeg-ajalt jah võib-olla kui on saavutatud mingisugune treenituse tase. Teenindajalt abi küsimine - igati mõistlik.

      Su graafikute peal on näha su pulss, treeningu aeg ja üldjuhul ka distants. Distantsi ja treeningu aja abil saab näha missugune on olnud keskmine tempo. Kui juba ikka keskmine tempo on see, mis ta võiks puhkehetkel olla, siis on midagi valesti. Kiirkõnni tempo peaks natukene suurem olema. Tegelikult peaks kiirkõnd olema selline, et sa tunned pingutust, aga samas ei anna endast kõike - selline tundeküsimus, pead leidma tempo, millega sa jõuad suhteliselt pikka maad läbida, aga et see samas oleks ka treeniv. Pulss tundub sul nii või naa anomaalne s.t mingitel hetkedel on aeglase tempoga jalutamistel meeletu pulss ja teine kord jälle mitte. Võib-olla ainult tundub.

      Ei pea trenn ja toitumine ilmtingimata raske olema ja samas pole keegi öelnud, et vormi saavutamine ja hoidmine kuskiltki otsast kerge peab olema. Trenni peaks algaja esialgu naguinii kava järgi tegema, et saada teadmine ja harjumused selle kohta, mis harjutus mida täpsemalt teeb ning kui palju harjutusi missugusele lihasgrupile korraga tegema peaks näiteks. Kui juba tead peast mis teha on vaja, siis pole kava vaja.
      Muidugi peaks harjutusi iga paari nädala tagant vahetama, et ei tekiks rutiini ja, et lihased liialt ära ei harjuks. Võiks olla näiteks 3-4 erinevat varianti harjutustest, mida teed samale lihasgrupile. Mis puudutab toitumist, siis algaja, kellel on kavaga võrreldes väga erinevad toitumisharjumused peaks alustama toidukoguste järk-järgulisest vähendamisest ja toiduainete järk-järgulisest vahetamisest kuni saavutab selle, mis kavas kirjas on.

      Kustuta
  4. Tubli oled, et poolmaratoni läbisid. Ma ei viitsi end niisamagi liigutada, mingitest võistlustest rääkimata. :D Algaja vormiga selliseid asju ette võtta on väga suur julgustükk. Isegi ma oma parimas vormis 3 a tagasi ei kippunud kuskile. Tubli oled küll selles suhtes, aga jah.. natuke tegelikult mu arust on suured ampsud, aga hea küll, sa said hakkama ja see ongi peamine. :)

    Toitumiskava võta tõesti nüüd korralikult käsile. Las olla kasvõi 7 trennivaba päeva, aga need 7 päeva jälgi oma kava ja usu mind, tulemused hakkavad ludinal tulema. Ma olen suutnud end vähemalt nii palju jälle kokku võtta, et jälgin toitumist ja toitumine ongi kaalulangetuse alus.

    Nõustun anoniga, et üks päev toitumiskava ja üks päev rämpstoitu nädalas ei vii sind kahjuks kuskile. Jah trennidega sul võib tulla võhma ja vastupidavust jms juurde, aga reaalselt pole sellest väga abi. Selleks, et ainult trenniga kulutada kõik oma sisse söödud kalorid, peaksid sa vb vähemalt 3h järjest päevas trenni tegema, 7x nädalas. :D

    Väga hea, et sa Karmenit kuulad. Ta teab millest räägib, aga ära unusta seda, et tema on hoopis teistsuguses vormis juba, kui sina ja arvatavasti teeb ka palju rohkem trenni kui sina. Ära tee kõike üks ühele tema järgi, ehk kui Karmen ütleb, et sööb nädal aega friikaid (see on lihtsalt näide onju!), siis ära sina jumala eest sama tee. Karmen vb jookseb selle kohe maha või lihtsalt hoiab ta keha 1-2 päeva vett kinni, aga sina oled ülekaalus ja sinul võib see tekitada selle, et jääd jänni ja ei suuda enam korralikult uuesti alustada.

    Ma usun, et sa saad hakkama, pead lihtsalt natu-natukene rohkem pingutama! :)

    VastaKustuta
  5. Ka vast anonüümne12. september 2017 22:21

    Gerly, Sa tundud väga tore neiu olevat, kuid kui tahad, et süda ja tervis alla ei annaks, siis ära neid poolmaratoni hullusi enam tee, enne kui oled põhja alla treeninud-kõndinud-harjunud. Kõndimise ajal keskmine pulss üle 170 - see pole okei. Ma saan aru, et tahaks suurelt alustada ja ikka "midagi saavutada", aga pikas perspektiivis see ei pruugi kõige targem mõte olla. Ühesõnaga jah - tundub ka mulle, et hammustad veidi suuri ampse ja ei tea ka ise nii täpselt, mida tahad saavutada? Kaalu alandamise jaoks on toitumine ju palju tähtsam kui treening, nii et mis selle poolmaratoni motivatsioon Sinu jaoks oli?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh kommmentaari eest.

      Pulss on mul isegi rahulolekus 100. Käisin siin mingi aeg (alles hiljuti) arsti juures ekg tegemas, ultraheli südamest ja siis koormustesti. Kõik oli okei, arstid on isegi öelnud, et koormuse ajal läheb mu südametöö paremaks. Ja ma ka ise tunnen, et liigutamisel on parem enesetunne kui näiteks lihtsalt istudes.

      Arst soovitas ujumist, rattaga sõitmist, kõndimist sellisel tempol, et ma suudan rääkida vabalt. Ehk et ei ajaks mind hingeldama. Poolmaraton andis just motivatsiooni, et ma suudan!

      Kustuta