3. sept 2017

Nädala kokkuvõte (28.08 - 03.09)

Hei!

Pea nädal aega on kirjutamisele paus sisse jäänud. Nädal on möödunud rahulikult.

Esmaspäev oli töö- ja puhkepäev. Trenni ei teinud.


Teisipäev algas rahulikult, oli tööpäev ning kuna me tahtsime laenata ühest teisest poest kliendikaarte, siis läksin järgi ning viisin uuesti töö juurde. Kuna olin tööle rattaga läinud, siis sain need mugavalt ära tuua. Seega esmaspäevase trenniks oli pisike ring rattaga.



Kolmapäeval oli mul vaba päev ning selle päeva kasutasin selleks, et minna sõbranna juurde kulme korda tegema. Seal olles mõtlesin, et ma jalutan koju, et ma tahan teada kui kaugel on mu kodust kesklinn. Ma olen aru saanud, et ma olen väga heas kohas. Ühistransport on nii super lihtsalt. Näiteks enne kui Ülemiste järve jooks oli, mõtlesin, et kuidas sinna saan. Ilmselt pean nagunii kesklinna sõitma ja siis ümber istuma jne. Tuli välja, et Ülemiste järve juurde saab mu kodu juurest väga lihtsalt, kuskil 4 peatust vaid. Olin kohal mingi 15 minutiga bussiga minnes. Tuli välja, et ma elan kesklinnast 4,7 km kaugusel, mida ei ole üldsegi palju. Sel päeval oli trenniks see kodutee pikkuse välja uurimine.


Neljapäev oli puhkepäev.

Reedel olin tööl. Tööl oli tõeliselt raske päev ning neljapäeval olin Laurale lubanud, et lähme koos trenni. Tööl olles mõtlesin vahepeal, et ma ei jaksa trenni küll peale sellist hullu tööpäeva minna kuid mõtlesin, et see on vaid vabandus ja kui palju ma ikka Lauraga koos trenni saan teha. Tuleb igat võimalust ära kasutada. Peale tööd tulin koju, panin trenni riided kokku ja hakkasin Mustika poole liikuma. Me Lauraga otsustasime, et lähme vaatame People Fitness Clubi üle. Lauraga oli nii mõnus koos trenni teha, kuid seekord meil mingit kindlalt kava ees ei olnud vaid lihtsalt katsetasime masinaid, sest näiteks minu jaoks oli palju uusi masinaid. Olen käinud ju nii paljudes erinevates klubides kuid ikka leian enda jaoks uusi trenažoore.

People fitnessist:

Mulle välimusel tohutult meeldis see klubi, ruumi oli mõnusalt kuigi riietusruumis oleks võinud olla rohkem toole. Mulle meeldiks ka trenni tegemise ajal õue vaadata, selles klubis kahjuks puudub see võimalus. Mulle meeldib ka ujuda, ka see võimalus on puudu. Jõusaal ise oli väga mõnus. Sõltuvust tekitav oli see, kui sai palli loopida vastu batuuti. Alguses Laura ei tahtnud seda proovida kuid pärast nõustus minuga, et see on sõltuvust tekitav :D. Alguses tegime pool tundi jooksulindil kõndimist, siis tegime jõusaali masinatel harjutusi, ning kõige lõppu rattaga sõitu 15 minutit. Kokku olime üle 2h. Pesemise ruum oli minu jaoks über väike ning surve oli liiga tugev ning seda reguleerida ei saanud. Lisaks puudus see võimalus, et ma saan ise dushi enda kätte võtta. Ja vesi jäi kogu aeg seisma. Föönid see eest olid head kvaliteetsed. Kui ma peaks andma sellele klubile hinna 10 palli süsteemis, siis saab see 7. See klubi sobib nendele inimestele, kellele meeldib jõusaalis käia. Rühmatrennide valik on minu jaoks väike aga eks see olegi maitse küsimus. :) Peale trenni viisin kliendikaardid tagasi ning tulin ära koju ning puhkasin.

Praegu avastasin, et ma olin jooksulindil trenni tegemise vale asja peale pannud. Nojah, mis siis ikka, juhtub. :)




Laupäeval oli selline uimane päev, lisaks kõigele ka tööpäev ning tundsin, et see on päev kus ma tahan niisama olla ja mitte midagi teha. Lihtsalt lebotasin, kuigi õhtul käisid külalised. Nimelt üks meie sõber käis Jaapanis ja siis ta näitas pilte Jaapanist ja rääkis, mis ägedat seal toimus. Huvitav õhtu oli. Lauamänge ei jõudnudki mängida, mängisime telefonides hoopis sellist mängu nagu "Thats you". Alguses mängisin kaasa aga kuna ma tundsin kuidas uni surub peale ja ma polnud eriti vaimustuses joonistamisest telefonis, siis lihtsalt vaatasin pealt kuidas teised mängivad.

Täna oli taaskord tööpäev. Alguses mõtlesin, et lähen jõusaali kuid siis otsustasin siiski bodypumpi kasuks. Ma ei tea kas ma kujutan ette või oligi nii, et täna bodypumpis oli tunduvalt kergem kui varem on olnud. Rahvast oli ka mõnusalt ning kui minu jaoks on rasked väljaasted, siis täna suutsin neid korralikult teha. Kuigi rasked on jätkuvalt kätekõverdused. Neid pean harjutama. Peale trenni läksin Kristiinesse shoppama. Ostsin endale natukene kooli asju uueks õppeaastaks ning kapsast ja porgandit, et homme teha kapsa-hakklihahautist.



Kuna käes on september, siis see tähendab seda, et ka minul on suvi läbis saanud ning aeg kooli minna. Minul hakkab kool olema kolmapäeviti ning see päev jääb 100% trenni ja töö vaba päevaks. Ma jõuan õhtul kell 8 koju ning siis ma tõesti ei jõua mingit trenni teha ja tööle ei ole ka mõtet minna. Mina jätkan siis müügikorraldaja eriala teisel õppeaastal, ehk viimasel. Ma tahaks edasi ka õppima minna, kuid mida ja kuhu, see on hetkel nii lahtine. Loodan, et see aasta toob selgust rohkem majja. Ilusat uut õppeaastat kõikidele. Mina juba ootan kooli ja sain alles nüüd pihta, et see suvi läks linnulennul. Alles algas suvi ja nüüd on juba läbi ja tunda on, et ilmad muutuvad jahedamaks ja varakult läheb pimedaks juba.

Ma tahan väga tänada Karmenit. Me Karmeniga oleme olnud pikalt sõbrad, kokku saanud ühe korra, tülitsenud kuid viimasel ajal saan aru kui ägeda ja hea inimese ma enda ellu leidnud olen! Järgin tema soovitusi ja nõuandeid. Kui ma hakkan mitme erineva inimese nõuandeid kuulama, siis ma põlen läbi. Karmen on ka selle teekonna alguses olnud ning kui tema peal töötasid need nipid, siis töötavad minu peal ka! Sa oled üks vinge naine! Kahju, et sa Tartus elad või mina Tallinnas. Kui elaksime samas linnas, siis ma käiks sinuga kogu aeg jalutamas või lobisemas sinu/minu juures. Mina tunnen end igaljuhul juba paremini kui varem :) Tänu Karmeni nõuandele, püüan nädala keskmiseks aktiivsuseks saada 100%. Noh.. seekord on nii, et kohati on 100% või üle selle, ning hetkel jääb ta siiski alla 100%. Püüan septembris ikka enamjaolt saada 100%.

Panen siia lõppu võrdluseks juuli ja augusti kuu trennid. Kuna Polaril saab liituda selle treeningprogrammiga ning sellest lahkudes jäävad kõik trennid alles, siis on nad plaanis ikka kirjas kuigi reaalselt ma neid teinud ei ole. Otsustasin, et liiga vara. Sellega võiks liituda järgmise aasta veebruaris vms.  Ma arvan, et arengut on näha! :)



Head ööd/ tere hommikust! :)



10 kommentaari:

  1. Oeh, nii armas sinust!
    Loodan, et leiad oma järjepidevuse. :)

    VastaKustuta
  2. Mitte, et ma halvaga mõtleks, aga kõik mis toimis Karmenil, ei pruugi sinuga samamoodi toimida. Olete ikkagi kaks erinevat inimest. ;)

    VastaKustuta
  3. Tubli oled! Kohe hea võrdlus juuli ja augusti vahel! Saame hakkama! :)

    VastaKustuta
  4. Ma tean, et sa ei oska inimesi kuulata, kui räägitakse seda, mida sa ei taha kuulda ehk siis tõde. Ilmselt ei oska sa ka lugeda, kui kirjutatakse seda, mida sa ei taha lugeda, ehk siis kõik mis ei kiida sind taevani. Võta ennast kokku ja kutsu appi mõni sõber või sõbranna, kellel on lugemisoskus olemas ja las ta loeb sulle altpoolt taas killukese reaalsust ette. Jah, ma ei kirjuta kiidusõnu, aga nii kaua, kui sa reaalset trenni tegema ei hakka, ei ole mõtet su ego vägisi üles suruda. Ühel hetkel, kui sa avastad, et nii ongi nagu siin allpool kirjas on, mitte nii, nagu selles muinasjutus, mida su kallis sõbranna Karmen sind taevani kiites sulle jutustab, võid sa väga valusalt kukkuda.

    Nõustun Rondaga, et sina, kes sa oled üle keskmise kogukas inimene, EI SAA võtta samu tegevusi, mida sind taevani kiitev piitspeenike Karmen. Isegi Sina ei saa olla nii rumal, et arvad, et kõigile mõjuvad kõik trennid samamoodi. Need asjad ei käi nii. Maailmameistriks ei saada niimoodi, et olles suhteliselt kogukas võtad kohe mingi kõva sportlase kava ette. Sa pead endale individuaalselt lähenema ja tegema asju omas tempos.

    Sinu reaalne nädala lühikokkuvõte:

    Esmaspäeval ei teinud üldse midagi.

    Teisipäeval UIMERDASID rattaga - see ei treeni mitte midagi kui sa lihtsalt veered, jalgrattaga sõites algab reaalne treeningmoment umbes siis kui sa väntad 80 pööret minutis.

    Kolmapäeval loivasid jala, 4.66 kilti 50 minutiga, no anna andeks, see on jalutamise tempo. Ja kui sul sellise jalutamise peale pulss kõrgeks lööb, siis ausalt, peaksid pöörduma südamearsti poole, sul ei ole selle mehhanismiga seal kõik korras.

    Neljapäeval jälle ei teinud üldse midagi.


    Reedel käisid "masinaid katsetamas" see on tüüpiline lollus, mida trennist mitte midagi teadvad inimesed jõusaalis teevad ja neid on kuradi raske vaadata. Katsuvad 3 minutit 1 masinat ja siis jälle teist masinat, teadmata üleüldse mis lihasgrupile masin mõjub. Jõurenni tehakse seeriatega ja võimalikult vähe erinevaid lihasgruppe ühel päeval, seda enam kui väidad ennast rohkek mui 2 päeva nädalas trenni tegevat. Inimene, kes reaalselt trenni teeb ja tahab teha, ei katsu lasteaialapse kombel lambist kõiki masinaid läbi, vaid kasutab võibolla kolmandikku või heal juhul poolt saadaolevatest masinatest. Ehk siis neid, mida tal parasjagu käsil oleva lihasgrupi treenimsieks vaja on.

    Laupäeva magasid jälle maha.

    Pühapeäval käisid bodybumpis vaatamas kuidas inimesed trenni teevad ja endale tüüpiliselt võibolla loivasid mõne liigutuse kaasa.

    Ei arene sa kuskile poole selliste "trennidega" kui sa nagu 80% oma väidetavast treeningajast tegelikku trenni ei tee.

    Käi südamearsti juures ära, OTSUSTA ära mida sa teha tahad, mitte ära võta endale 4 erinevat tüüpi trenni ette, et natuke siit ja natuke sealt - selline uinamuina ei treeni kokkuvõttes mitte midagi. Jah, alguses on mingi väike areng, aga see jääb üsna ruttu seisma.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Naer on terviseks!
      Piitspeenike -lubage naerda. See on Gerly otsus, kas tahab proovida samamoodi lähenemist või mitte. Mina olen talle toeks igal juhul. Ei kiida taevani, vaid olen ka väga palju kirjutanud kriitikat otse. Eks näete ise, lõpuks on see kõik vaid blogipidaja oma valik. Mina lihtsalt näen seda, et toitumiskavade ja treeningkavade jälgimisega ei teki mingit arengut, sest inimene läheb stressi, las võtab vabalt ja loomulikult. :)

      Lisaks me teeme absoluutselt erinevalt trenni.

      Kustuta
    2. Südamearsti juures sai hiljuti käidud ja kõik oli korras. Käisin tegemas koormustesti, ekg ning südame ultraheli. Kõik näitajad olid korras. Seega aitäh muretsemast kuid mu süda on terve :)

      Aga ma tänan sind taas selle kommentaari eest.

      Kustuta
    3. Ma saan aru, et isiklik arvamus ja puha, aga..
      Toitumiskavade ja treeningkavade jälgimisega ei teki mingit arengut, sest inimene läheb stressi, las võtab vabalt ja loomulikult - täie mõistuse juures olev inimene sellist rumalust ei räägi. "Improviseerimine" kui seda nii võib nimetada, toimib ainult nende puhul, kes teavad mida nad teevad ja annavad endale aru, mida suust sisse topivad. Inimene, kes käib aastate vältel jõusaalis masinaid katsetamas ja kompimas suvalt ilmselgelt ei tea mis ta teeb. Järelikult on kas üle jõu käivad kavad, või lihtsalt valed kavad. Tõde on selles absurdses väites nii palju, et jah kohe ei pea mingi megakavasid ette võtma. Grammitäpsusega toitumine ja toidu kaalumine ehk tekitab veidi stressi, aga no siin tuleb abiks ehk terve mõistus. Toidukoguste lihtsalt järk-järgult vähendamine, nisutoodete vältimine, mida iganes veel. Kui on burgeriisu ja ei saa burgerit, siis tekib stress, aga tuleb endale selgeks teha, et kui tahad kräppi süüa, siis ei taha spordis tulemusi ja voilaa, stress on kadunud ja spordimotivatsioon tuleb uksest-aknast, juhul kui inimene muidugi tegelikult ka tahab trenni teha.

      Kustuta
  5. Loomulikult on blogipidaja otsus kas ta teeb trenni või mitte ja kuidas teeb. Lihtsalt raske on lugeda sellist umbluud ja tegelikult näha ka igapäevaelus Gerly sarnaseid "trennitegijaid". Kui ei meeldi ära loe - tean,tean. Aga inimene on kord selline olevus, et loeb mitteloetavat asja puhtalt sel eesmärgil, et näha kui jaburaks üks asi minna võib. Minu nõrkus. Ja kui asi on ikka eriti jabur, siis kipun ikka kommentaari ka viskama, taaskord nõrkus.
    Toeks olemise ja kiitmise erinevus on see, et toeks olemise puhul kui inimene teeb ilmselgelt valet asja (näiteks käib mitu aastat jutti jõusaalis suvaliselt erinevaid masinaid kompimas), mis ei täida tema eesmärki, siis tuleb talle pakkuda variante, mida ta võiks teisiti teha, et oma eesmärki paremini täita.

    Kriitika koha pealt - M.O.T.T, pika kommentaari esimene lause kehtib täielikult.

    Mulle on jäänud mulje, et blogipidaja tahab teha nagu ausat ja objektiivset blogi, mitte muinasjuturaamatut - vastasel korral oleks mõistuse juures isik kirjutanud blogi nimeks muinasjuturaamat, aga see selleks. Ausa blogi puhul ei oleks tähelepanu otsimise faktor nii suur ja inimene aktsepteeriks kriitikat ja õpiks midagigi sellest või kui ise ei oska, küsiks nõu - arusaadav ju, et kõik ei pea kõike oskama. Siiani - sorry pole märganud midagi erilist selles vallas.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ei näpi erinevaid masinaid. Kui ma jõusaalis käin, siis teen kardiot ehk treenin südant. Ellipsi, rattaga sõitmist või jooksulindil. Ma ei kirjuta muinasjuttu vaid seda mida ma päriselt teen. Saan aru, et sa oled üks nendest kes ei usu seda mida ma siia kirja panen, aga ära palun tule siia blogisse siis. Kui siia tuled, siis sul on siiski mingi huvi mu tegemiste vastu. Kuid aitäh kommentaaride eest. :)

      Kustuta
    2. Mina ei ole Gerly, ehk kui talle meeldib vahel jõusaalis käia, siis las teeb seda - tema otsus. Ta on käinud ka treenerite silme all seal, seega pakun, et päris huupi ei rassi. Olen soovitanud ujumist, jalutamist, rattasõitu alustuseks ja vahelduseks jooksu kui tunneb, et jõuab. Näidake mulle täie mõistuse juures olevaid inimesi- kes on veatu tõstku käsi? :D

      Kustuta